Gegevens over de

Porsche 911 2.7 Targa 1975 - Restauratieproject

Over deze projectopdracht:
Project 003

In 1967 kwam de targa voor het eerst op de markt, als een ‘veiligheidscabriolet’ met permanent gemonteerde rollbar en verwijderbare softtop. De targa is vernoemd naar de vele overwinningen van Porsche bij de Targa-Florio-races op Sicilië. Vanaf modeljaar 1974 waren de auto’s uitgerust met een 2,7 liter motor afkomstig uit de RS, en hadden ze aluminium bumpers met harmonicarubbers aan de zijkant. Dit was noodzakelijk om te voldoen aan de Amerikaanse wetgeving op het gebied van veiligheid.

De eigenaar van deze prachtige Porsche wil terug plezier beleven en met deze auto rijden. Wij kregen de opdracht om deze Targa flink onderhanden te nemen.
Zo zal de historische 2.7 een volledige detailingbeurt krijgen. Ook is er een lekkage dat wij gaan repareren. De wagen zal ook volledig gecontroleerd worden op andere niet ontdekte mankementen die indien nodig vervangen zullen worden in samenspraak met de eigenaar.

Foto’s worden steeds bijgevoegd.

Update 1.
Na een grondige inspectie blijkt dat cilinder 4 geen compressie heeft en dus niet meer werkt. Na een goed gesprek met de eigenaar waar de problemen en oplossingen werden uitgelegd is er beslist om de motor volledig te reviseren. Deze 911 zal dus een juweeltje worden!

Update 2.
De eerste gereviseerde en nieuwe onderdelen voor de 2.7 liter motor zijn gereed voor montage. Zo is het motorblok volledig gecontroleerd op rechtheid waarbij de uitkomst positief is. De komende weken zullen alle onderdelen van de motor terug gemonteerd worden.